actueel

Het actuele nieuws van de Ondernemersvereniging Epe

Epe is nu al in kerstsfeer met mooie verlichting en kerstbomen maar zaterdag 16 december a.s. vanaf 14.00 uur is Epe helemaal een kerstdorp! Dan vindt Epe by Candlelight plaats. Op het Horecaplein vindt een kerstmarkt met 40 kramen plaats. Hier is, net als in andere straten in het dorp,  muziek en uiteraard een hapje en een drankje.  In de Grote kerk vindt de traditionele Play In plaats. De inloopconcerten van koren, solisten, orkesten en vertellers uit de regio. Zij geven aldaar korte optredens. Tevens zal er op diverse punten in het centrum een optreden worden gegeven door dansgroep Switch zij halen hiermee geld op voor Serious Request en Dansschool Drenth.

De opbrengst van de Rotary Santarun komt ten goede aan de Nierstichting. De start is om 16:00 uur bij de Middenstip. Via epe.rotarysantarun.nl kunt u zich nog hiervoor inschrijven.

Bezoekers van Epe kunnen genieten van een gratis glaasje Glühwein of chocolademelk aangeboden door de  Ondernemersvereniging. Naast de kerk staat het wijnhuis en de kerststal opgesteld. Op het Kerkplein is  een gezellig “kampement” met klassieke Engelse terreinauto’s. Stijlvol geklede leden van toneelvereniging Burgerenk wensen de bezoekers in het centrum fijne kerstdagen.

Net als vorig jaar brengt ook Dolf Moed met zijn theaterfiets een bezoek aan het centrum. Hij zal 4 optredens van “de Reiziger” verzorgen. Belangstellenden kunnen ook een ritje maken in een verlichte huifkar. In de Beekstraat kan men een glasblazer aan het werk zien. Vanaf 18:00 uur is het genieten van de mooie klanken uit de jachthoorns van de Vlijtbloazers uit Wapenveld en de Windewaaij uit Hoenderloo.

In de etalages en winkels hangen de ruim 1200 kerstballen die zijn versierd door de kinderen van de basisscholen uit Epe. De Ondernemersvereniging- die ook de ballen beschikbaar stelde - heeft hiervoor een wedstrijd uitgeschreven. De winnende school wordt in Maart getrakteerd op IJs van Roberto. Er is ook een 1ste 2de en 3de prijs voor de origineelste kerstbal. De eerste prijs is een schaatspas beschikbaar gesteld door Epe on Ice.  De HEMA en READ shop stellen de andere twee prijzen  beschikbaar. Om 20:00 uur gaan de kramen weer voor een jaar de kast in, maar enkele winkeliers hebben al aangegeven tot 21:00 uur open te blijven. Ook de Play In kan men deze zaterdagavond nog tot 21:00 uur meebeleven. Deze eerste dag van de 30ste Play In wordt om 21.15 uur traditioneel afgesloten met een samenzang.