actueel

Het actuele nieuws van de Ondernemersvereniging Epe

In vervolg op het bericht hieronder, hierbij het bericht dat besloten is de kleedjesmarkt op vrijdag 7 augustus niet door te laten gaan. De OVE vindt het gezien de flink oplopende temaperatuur in de loop van de dag, niet verstandig deze te laten plaatsvinden. Iedereen die een kleedje heeft gekocht, kan 7 augustus om 14.00 uur zijn/haar geld terugkrijgen bij 't Snoepie (dus op dezelfe plek waar kleedje gekocht is) of ervoor kiezen volgende week mee te doen.

-------

Het zijn warme dagen! De ondernemersvereniging Epe houdt de weersomstandigheden goed in de gaten. Vooralsog gaat de kleedjesmarkt wel door. Deelnemers dienen zelf voor schaduw en voldoende drinken te zorgen.

Draaimolen, eendje vissen etc. zullen vanwege het warme weer niet aanwezig zijn.

Vandaag en morgenochtend wordt in de gaten gehouden of het inderdaad verantwoord is de kleedjesmarkt te laten plaatsvinden.

Vanaf vrijdag 31 juli a.s. wordt er vijf vrijdagen achter elkaar van  14.00 - 19.00 uur een kleedjesmarkt georganiseerd. Vanwege Corona vinden braderie en rommelmarkt niet plaats deze zomer, maar voor de kinderen wordt gelukkig wel iets georganiseerd. De kleedjemarkt vindt plaats op het Marktplein (net als voorgaande jaren). Er worden plekken gemaakt met twee meter afstand van elkaar waarop kinderen hun speelgoed etc. kunnen verkopen. Er wordt op toegezien dat deze afstand wordt bewaard. Ook is er een draaimolen, kunnen er eendjes worden gevist en is er een kraam met churros en suikerspinnen.

Iedere donderdag voorafgaande aan de kleedjesmarkt kan bij 't Snoepie, Hoofdstraat 64a, tussen 12.00 - 13.00 uur een plaatsbewijs worden gekocht om mee te kunnen doen. De kosten zijn € 3,- per plek.

Zondag a.s. is het koopzondag in Epe. Naast de supermarkten die iedere zondag van 12.00 - 18.00 uur geopend zijn, opent een groot deel van de overige winkels van 12.00 - 17.00 uur ook hun deuren. Er is muziek en kinderen kunnen een ritje maken in treintje 'Augie' die door het centrum rijdt.

Donderdag 21 mei a.s. op Hemelvaartsdag mogen de winkels in Epe open zijn. Dit heeft de gemeente aangegeven.

De winkels zullen zelf bepalen of zij wel of niet open gaan en op welke tijden, kijk dus naar de individuele openingstijden!

Vandaag, dinsdag 5 mei 2020, zijn naast de supermarkten ook winkels geopend in Epe! Zie WinkelenInEpe en social media winkels zelf, voor openingstijden!

Helaas zullen er dit jaar op zowel 27 april als 5 mei geen feestelijkheden en activiteiten plaatsvinden in het centrum. Naast de supermarkten zullen de winkels wel gewoon open zijn. Hierbij is het goed te weten dat niet alle winkels de deuren zullen openen of niet de hele dag geopend zullen zijn.

Zondag a.s. staat weer een koopzondag gepland. Uit oogpunt van spreiding van bezoekers over de week is besloten dat naast de supermarkten,winkels die willen, open mogen.

Supermarkten zijn zoals iedere zondag geopend van 12.00-18.00 en winkels mogen open van 12.00-17.00 uur.