actueel

Het actuele nieuws van de Ondernemersvereniging Epe

De maandelijks geplande koopzondag op 25 oktober a.s. gaat gewoon door. Winkels zijn geopend tussen 12.00 - 17.00 uur. De supermarkten zijn geopend van 12.00 - 18.00 uur.

De aangescherpte COVID-maatregelen hebben ook gevolgen voor de koopavonden. De komende vier weken (vanaf 16 oktober) sluiten de winkels die de koopavonden geopend zijn, uiterlijk om 20.00 uur met uitzondering van levensmiddelenwinkels.

De geplande evenementen die dit najaar gepland stonden, zijn of komen deels te vervallen. SmakelijkEpe, Highlandsfestival, Epe on Ice en Play In gaan dit jaar helaas niet door.

De koopzondagen, Sinterklaas en Kerst gaan vooralsnog door, maar dit zal wel in aangepaste vorm zijn. Hierover later meer!

Helaas gedlt vanaf vanavond 22.00 uur dat de Horeca voor vier weken moet sluiten.

Een aantal horecazaken heeft al aangegeven dat zij open zijn voor afhaal en bezorgen. Zie hiervoor de website of social media betreffende horeca.

In vervolg op het bericht hieronder, hierbij het bericht dat besloten is de kleedjesmarkt op vrijdag 7 augustus niet door te laten gaan. De OVE vindt het gezien de flink oplopende temaperatuur in de loop van de dag, niet verstandig deze te laten plaatsvinden. Iedereen die een kleedje heeft gekocht, kan 7 augustus om 14.00 uur zijn/haar geld terugkrijgen bij 't Snoepie (dus op dezelfe plek waar kleedje gekocht is) of ervoor kiezen volgende week mee te doen.

-------

Het zijn warme dagen! De ondernemersvereniging Epe houdt de weersomstandigheden goed in de gaten. Vooralsog gaat de kleedjesmarkt wel door. Deelnemers dienen zelf voor schaduw en voldoende drinken te zorgen.

Draaimolen, eendje vissen etc. zullen vanwege het warme weer niet aanwezig zijn.

Vandaag en morgenochtend wordt in de gaten gehouden of het inderdaad verantwoord is de kleedjesmarkt te laten plaatsvinden.

Vanaf vrijdag 31 juli a.s. wordt er vijf vrijdagen achter elkaar van  14.00 - 19.00 uur een kleedjesmarkt georganiseerd. Vanwege Corona vinden braderie en rommelmarkt niet plaats deze zomer, maar voor de kinderen wordt gelukkig wel iets georganiseerd. De kleedjemarkt vindt plaats op het Marktplein (net als voorgaande jaren). Er worden plekken gemaakt met twee meter afstand van elkaar waarop kinderen hun speelgoed etc. kunnen verkopen. Er wordt op toegezien dat deze afstand wordt bewaard. Ook is er een draaimolen, kunnen er eendjes worden gevist en is er een kraam met churros en suikerspinnen.

Iedere donderdag voorafgaande aan de kleedjesmarkt kan bij 't Snoepie, Hoofdstraat 64a, tussen 12.00 - 13.00 uur een plaatsbewijs worden gekocht om mee te kunnen doen. De kosten zijn € 3,- per plek.

Zondag a.s. is het koopzondag in Epe. Naast de supermarkten die iedere zondag van 12.00 - 18.00 uur geopend zijn, opent een groot deel van de overige winkels van 12.00 - 17.00 uur ook hun deuren. Er is muziek en kinderen kunnen een ritje maken in treintje 'Augie' die door het centrum rijdt.