actueel

Het actuele nieuws van de Ondernemersvereniging Epe

Per 1 januari 2019 mogen de supermarkten in de gemeente Epe op zondag geopend zijn. In Epe zijn dit Albert Heijn, Aldi, DekaMarkt en Jumbo.

Deze supermarkten zijn iedere zondag van 12.00 - 18.00 uur open!

Voor de overige winkels geldt dat zij 12 x per jaar op zondag open mogen.  De data voor deze zondagen moeten nog worden vastgesteld.

Binnenkort vindt u hier de evenementen die de Ondernemersvereniging Epe organiseert in 2019!

Kerstkoopavonden en Play In in Epe:

Woe 19 december - Kerstkoopavond -met chocolademelk en Glühwein & Play In in de kerk

Do 20 december - Kerstkoopavond - met chocolademelk en Glühwein & Play In in de kerk

Vrij 21 december - Kerstkoopavond - chocolademelk en Glühwein & Play In in de kerk

Za 22 december - Epe by Candlelight- cocolademelk en Glühwein & Play In in de kerk

Zaterdag 24 november a.s. komt Sinterklaas aan in Epe! Om 13.15 uur start Sint voor een rit door het centrum. Pieten op de fiets, treintje Bello, DJ Piet en Steltenpiet zijn ook weer van de partij! Met muziek van muziekver. Vriendschap uit Oene en draaiorgel van Van Eijk.

De route van Sinterklaas en zijn grote schare zwarte Pieten is als volgt:

Sint start vanaf de Lange Veeterweg 24a en gaat dan rechtsaf naar de Oenerweg. Dan vervolgens rechtsaf de St Antonieweg en Julianalaan af. Aan het einde linksaf de Hoofdstraat op door het centrum van Epe om vervolgens linksaf te slaan de Asseltseweg op - linksaf de Kuipersweg door en dan rechtsaf de St Jorisweg op. Aan het einde weer linksaf de Brinklaan in en met de bocht mee naar rechts de Stationsstraat op. Linksaf de Parkweg in naar het bordes van het Gemeentehuis waar hij welkom wordt geheten.

De terugweg gaat over de Markt - door de Veluwepoort lopend. Daarna stapt Sint weer in en gaat dan linksaf de Hoofdstraat weer op - links de korte Kuipersweg op, door de Stationstraat - Oenerweg en links de Lange Veenteweg in.

Zaterdag 24 november a.s. komt Sinterklaas aan in Epe. Er hebben zich heel veel hulppieten opgegeven om de Sint hierbij te begeleiden. Daar is Sint heel blij mee maar hij heeft ook aangegeven dat het team compleet is. Er zijn dus geen extra hulppieten meer nodig. Mocht je je nog willen opgeven, danken we je voor je enthousiasme om te helpen de intocht tot een succes te maken maar helaas kun je je voor dit jaar niet meer opgeven. Hopelijk tot volgend jaar!

Donderdag 15 november a.s. in het centrum van Epe; De jaarlijkse Zonnebloem Winkelochtend. Deze gezellige ochtend wordt georganiseerd voor ouderen die niet dagelijks meer in het dorp kunnen komen vanwege bijv. hun gezondheid. Vrijwilligers van de Zonnebloem doen er alles aan er voor deze mensen een heel gezellige ochtend van te maken. De Hema zorgt voor koffie en wat lekkers en de lunch bij de Middenstip wordt mede aangeboden door de Ondernemersvereniging.

Na 5 jaar is 'Halloween in Epe' gestopt. Dit jaar geen spookfeest voor jong en oud op een vrijdagavond in de oktobermaand.